اخبار ایران و جهان

جدیدترین و مهم ترین اخبار ایران و جهان

اخبار ایران و جهان

جدیدترین و مهم ترین اخبار ایران و جهان

شما در این وبلاگ می توانید از جدیدترین و همینطور مهم ترین اخباری که در جهان به خصوص ایران هست رو مطلع شوید

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

دانلود مقاله زندگی نامه استیو جابز از سری مقالات زندگینامه با 53 صفحه و فرمت اجرایی Word

در مطلبی که شما در حال مطالعه آن از سایت دانلود آرتیکل هستید، قرار است شما را با زندگینامه استیو جابز آشنا کنیم. مطالب مهمی که در این مقاله آمده است به این صورت می باشد : در ابتدا سال شماری از زندگی استیو جابز نوشته شده است. در ادامه پیام های تسلیت چهره های برجسته به مناسبت درگذشت او آمده است. شرح مختصری از دورانی که استیو جابز در اپل کار می کرد موضوع بعدی است که در این مقاله دیده می شود. اختراعات استیو جابز یکی دیگر از موضوعات این مقاله می باشد. و در آخر به نکات مهمی از زندگی استیو جابز پرداخته شده است.

در اینجا فقط به مختصری از زندگی استیو جابز (دوران کودکی) اشاره شده است و برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید مقاله را به صورت کامل دانلود نمایید.

دوران کودکی استیو جابز

هنگامی که در مورد آغاز زندگی او سوال می پرسید، جابز این گونه پاسخ می داد که : من در 24 فوریه سال 1955 در سیاره زمین، کشور ایالات متحده آمریکا، کالیفرنیا و در سان فرانسیسکو به دنیا آمده ام.

مادر او جوان شیبل که بعدها نام خود را به جوان سیمپسون تغییر داد مادر خونی جابز بود که امروزه در زمینه گفتار درمانی فعالیت می کند. پدر او عبدالفتاح جان جندالی در سوریه متولد شده بود و او نیز بعدها مدرک دکترای علوم سیاسی خود را اخذ کرد. پدر و مادر استیو هر دو در دانشگاه ویسکانسین، جایی که آن ها برای اولین با همدیگر را ملاقات کردند فارغ التحصیل شدند.

جابز همیشه به این خصوصیت شناخته بود که در مورد زندگی شخصی اش بسیار ساکت و آرام است؛ اما در سال های آخر قبل از فوتش او مطالب جدیدی از زندگی شخصی خودش را بازگو کرده بود. چوان شیبل در روستای ویسکانسین بزرگ شد. پدر و مادر او کاتولیک آلمانی و بسیار مذهبی بودند. در مقابل جندالی از یک خانواده با نفوذ و ثروتمند سوریه ای بود او همیشه پدر جوام، والتر ایراکسون را یک دیکتاتور توصیف می کرد زیرا دخترش را تهدید به طرد از خانواده کرده بود که اگر با یک عرب ازدواج بکند. به همین دلیل بعد از رابطه های مخفیانه، در بیست و سه سالگی هنگامی که در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل بودند، تصمیم گرفتند فرزند خود را برای ثبت شناسنامه ای معرفی کنند.

جندالی بعدها در مورد شیبل این گونه به خبرنگاران گفت که : او نوزادمان را گرفت و به سانفرانسیسکو رفت و همه چیز و همه کس را تنها گذاشت از جمله من. جندالی ادعا می کرد که دادگاه سرپرستی فرزند را به او سپرده است اما او صرفاً به خاطر شیبل و حمایت از خواسته های او در آن زمان با این تصمیم مخالفتی نکرد.

شیبل طبق صحبت هایی که کارشناس خانواده به او زده بود با دادن فرزندشان به یک خانواده که حضانت آن را تحویل بگیرند می توانند به آینده تحصیلی او کمک شایانی داشته باشند و در همان زمان نیز یک وکیل همراه با همسرش قصد تحویل گرفتن سرپرستی فرزندشان را نیز داشتند؛ اما این خانواده علاقه مند به داشتن فرزند دختر بودند و بدین ترتیب زن و شوهر بعدی لیست آن ها پاول و کلارا جابز بودند. پاول یک کارگر طبقه پایین جامعه بود اما در مقابل کلارا تحصیلات دانشگاهی خود را به اتمام رسانده بود.

زندگینامه استیو جابز

زندگینامه استیو جابز

بر اساس بیوگرافی استیو جابز، والتر ایزاکسون، پاول و کلارا جابز تعهدنامه ای امضا کرده بودند که طبق آن خانواده جابز برای تحصیلات دانشگاهی پسرشان از همان کودکی او پس اندازی را کنار بگذارند.

چند ماه بعد از تولد استیو اهدا کردن او به خانواده جابز، پدر و مادر واقعی او با همدیگر ازدواج کردند و در همان زمان ها بود که پدر شیبل نیز فوت کرد؛ و همین باعث شد که در تصمیم هایش احساس آزادی بکند. جندالی نیز در این مورد گفته بود : بعد از اینکه ما به همدیگر رسیدیم در مورد حضانت پسرمان تصمیم های جدیدی به سرمان زده بود اما شاید برای آن موقع دیر به نظر می رسید و تنها احساس ناراحتی اش برای ما باقی مانده بود. گاهی اوقات در مورد پسرمان صحبت می کنیم و هر دو برای اینکه روزی به کنار ما برگردد آرزو می کنیم.

پاول برای بسیاری از شرکت های فن آوری مختلف در طول سال کار کرده بود. استیو جابز نیز به لطف پدرش در همان سنین کودکی آموزش ساخت وسایل مختلف الکتریکی را یاد گرفته بود. از طرف دیگر مادر جابز، کلارا به شغل های مختلفی در بازه های زمانی مختلف مشغول بود؛ از کار به عنوان حسابدار گرفته تا معلم مدرسه و … او به پسرش خواندن را وقتی که تنها 3 سال سن داشت آموزش داد.

درس های ابتدایی

استیو جابز از همان سنین پایین نشانه هایی از قابل توجه بودن را در خودش نشان می داد. در 5 سالگی بود که ماشین آلات ساختمانی را همراه با پدرش در گاراژ خانه شان ساختند اما برعکس تمام این فعالیت ها، او اصلاً در مدرسه و در درس هایش تیزهوش نبود.

این احتمال وجود داشت که چون جابز از لحاظ فکری بسیار هوشمند بود به اندازه کافی توسط معلمان مدرسه به چالش کشیده نمی شد؛ اما یکی از مشکلاتی که استیو همیشه با آن سر و کار داشت خستگی در کلاس درس بود، او در این باره می گوید : در آن زمان من در کلاس سوم بودم، وقتی که واقعاً از درس ها خسته می شدم، همراه با دوستم ریک فرانتینو مشغول خرابکاری در کلاس می شدیم.

استیو جابز بعد از با موفقیت گذراندن کلاس چهارم بسیار اصرار داشت که مستقیماً به 2 کلاس بالاتر برود و این حرکت واقعاً غیر معقول به نظر می رسید که دانش آموزی بدون گذراندن کلاس های 5 و 6 مستقیماً به کلاس هفتم برود و با توجه به هوش بالای او مدیران مدرسه نیز قبول کردند که این اقدام را انجام دهند اما با مخالفت خانواده استیو مواجه شدند. در نهایت و با اصرارهای مکرر، استیو توانست موافقت خانواده اش را بگیرد اما تنها برای رد کردن یک کلاس و توانست به کلاس ششم اضافه شود.

بیوگرافی استیو جابز

بیوگرافی استیو جابز

اتفاقات مهم زندگی استیو جابز در هر سال از زندگی او

24 فوریه 1955 : تولدت مبارک استیو جابز! او در کنار پدر و مادر خونی خودش یعنی جونا شیبل و عبدالفتاح جندالی به دنیا آمد و بعدها سرپرستی او به پاول و کلارا جابز سپرده شد.

1972 : جابز در مدرسه کوپرتینو در کالیفرنیا فارغ التحصیل شد و بعد از گذراندن یک ترم در دانشگاه رید آن جا را ترک کرد.

1974 : او با دوست دوران دانشگاهش که بعدها کارمند اپل نیز شد (دانیل کوتکه) برای کسب تجربه سفرهای معنی و دیدن دین بودایی از نزدیک به هند سفر کرد.

1978 : لیزا جابز متولد شد.

1985 : جابز مادر خونی اش را پیدا می کند و بعد از آن نیز با خواهش مونا دیدار می کند.

1991 : جابز با لورن پاول ازدواج می کند و در 18 مارس پسر آن ها متولد می شود.

1995 : دختر آن ها با نام ارین متولد می شود.

1998 : دختر آن ها با نام حوا متولد می شود.

2003 : بیماری سرطان جابز تشخیص داده می شود.

2005 : جابز در دانشگاه استنفورد شروع به سخنرانی های هفته ای می کند.

2007 : نام او به تالار مشاهیر کالیفرنیا وارد می شود.

2009 : اولین تلاش برای درمان بیماری سرطان و پیوند کبد.

2011 : در نهایت سرطان به لوزالمعده او سرایت می کند و به دلیل ایست تنفسی در کنار خانواده و فرزندانش از دنیا می رود. تشییع جنازه خصوصی برای او در 7 اکتبر برگزار شد و بعد از آن نیز تشییع جنازه عمومی برای یادبود او در 16 اکتبر با حضور فرماندار کالیفرنیا در دانشگاه استنفورد برگزار شد.

steve jobs biography

steve jobs biography

فعالیت های کاری استیو جابز

1967 : جابز در سن دوازده سالگی طبق خواسته ویلیام هیولت، مدیر وقت شرکت هیلوت و پکارد برای کار مقطعی در تابستان به این شرکت دعوت می شود.

1971 : جابز و استیو وزنیاک از طریق یک دوست مشترک با همدیگر آشنا می شوند.

1976 – 1974 : جابز به عنوان تکنسین در شرکت آتاری مشغول به کار می شود.

1975 : جابز وزنیاک با کمک همدیگر پروژه بازی برک اوت را تکمیل می کنند.

1976 : شرکت کامپیوتری اپل توسط جابز وزنیاک تأسیس شد. آن ها در گاراژ خانه شان مشغول به کار بودند و در ماه جولای موفق شدند که اپل 1 را به قیمت 666,66 دلار به فروش برسانند.

1977 : اپل 2 نیز ساخته می شود و جابز وزنیاک به دنبال شرکت های سرمایه گذاری می گشتند تا منابع آنها را تأمین کند.

1980 : در 12 دسامبر شرکت اپل به یک شرکت عمومی تبدیل می شود و شروع به فروش سهام می کند.

1983 : اپل لیزا به قیمت 9995 دلار به فروش می رود و اپل 2 نیز برای استفاده در مدارس قرار می گیرد.

1984 : سیستم عامل مکینتاش رونمایی می شود و کاربر به راحتی می تواند با استفاده از موس و کلیک دستورات خود را به کامپیوتر وارد کند.

1985 : به جابز وزنیاک مدال افتخار ملی فناوری از طرف رئیس جمهور وقت آمریکا رونالد اهدا می شود و در 17 سپتامبر همان سال جابز از اپل استعفا داد و شروع به تأسیس شرکت نکست کرد.

1986 : جابز اقدام به خرید گروه گرافیکی پیکسار کرد.

1987 : مکینتاش دوم به فروش می رود.

1991 : نمایشگر PowerBook به فروش می رود.

1995 : در 22 نوامبر انیمیشن داستان اسباب بازی از طرف شرکت پیکسار رونمایی می شود.

1996 : جابز به اپل باز می گردد و شرکت نکست نیز از طرف اپل خریداری می شود.

1998 : انیمیشن زندگی یک حشره از طرف شرکت پیکسار رونمایی می شود.

1999 : فروشگاه آنلاین iBook رونمایی می شود.

2000 : جابز در سمت خود به عنوان مدیر عامل شرکت اپل دائم می شود.

2001 : فروشگاه iTunes رونمایی می شود.

2006 : شرکت پیکسار به دیزنی فروخته می شود.

2007 : جابز از اولین آیفون رونمایی می کند و همچنین اولین تلویزیون اپل نیز منتشر می شود.

2009 : جابز به دلیل مشکلاتی که برای سلامت او ایجاد شده بود درخواست مرخصی می کند.

2011 : همراه با رونمایی از iPad 2 جابز برای همیشه از سمت خود استعفا می دهد.

  • ۹۶/۱۱/۳۰
  • مجید مرادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی