اخبار ایران و جهان

جدیدترین و مهم ترین اخبار ایران و جهان

اخبار ایران و جهان

جدیدترین و مهم ترین اخبار ایران و جهان

شما در این وبلاگ می توانید از جدیدترین و همینطور مهم ترین اخباری که در جهان به خصوص ایران هست رو مطلع شوید

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

دانلود مقاله پردازش موازی از سری مقالات کامپیوتری با 82 صفحه و فرمت اجرایی Word

کامپیوتر های موازی را می توان به دو طبقه اصلی جریان کنترل و جریان داده تقسیم کرد. کامپیوترهای موازی با جریان کنترل اساساً مبتنی بر اصولی مشابه با کامپیوتر موازی یا وان نویمن است. کامپیوترهای موازی با جریان داده که گاهی غیر وان نویمن خوانده می شوند، کاملا متفاوت اند، زیرا فاقد اشاره گر فعال به دستورات یا مکان کنترل است. کنترل کاملاً توزیع شده است. به طوری که عملوندهای آغازکننده فعالیت دستورالعمل در دسترس هستند.

در سال 1996، ام. جی. فلین کامپیوترها را بر اساس مفاهیم جریان های دستور و جریان های داده به چهار دسته تقسیم کرد. دسته بندی فلین به یک استاندارد تبدیل شد و به طور گسترده استفاده می شود.

فلین آن ها را SISD (sis-dee)، SIMD (sim-dee)، MISD (mis-dee) و MIMD (min-dee) نام گذاری کرد که مبتنی بر تعداد جریان های دستور (یک یا چند دستور) و جریان های داده (یک یا چند داده) است.

دسته SISD ماشین های تک پردازنده معمولی را نشان می دهد. کامپیوترها در دسته SIMD، چندین پردازنده دارند که دستورات صادر شده از یک واحد کنترل مرکزی، آن ها را هدایت می کند که گاهی به صورت آرایه پردازنده ها مشخص می شوند. ماشین ها در دسته MISD کاربرد گسترده ای ندارند، اما می توان آن را به عنوان تعمیم خطور لوله در نظر گرفت که در آن ها هر مرحله یک عمل نسبتاً پیچیده را اجرا می کند.

دسته MIMD شامل طبقه گسترده ای از کامپیوتر ها است. به همین دلیل در سال 1988، ایی. ایی. جانسون دسته بندی بیشتری از این ماشین ها را بر اساس ساختار حافظه آن ها و راهکار استفاده شده برای ارتباطات و همگام سازی پیشنهاد کرد.

  • ۹۶/۱۲/۰۵
  • مجید مرادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی