اخبار ایران و جهان

جدیدترین و مهم ترین اخبار ایران و جهان

اخبار ایران و جهان

جدیدترین و مهم ترین اخبار ایران و جهان

شما در این وبلاگ می توانید از جدیدترین و همینطور مهم ترین اخباری که در جهان به خصوص ایران هست رو مطلع شوید

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

دانلود مقاله زندگی پس از مرگ از سری مقالات دینی و مذهبی با 57 صفحه و فرمت اجرایی Word

امکان وجود زندگی پس از مرگ، حاکی از آن است که معنی و اهمیت مرگ با زندگی ‌ای که به آن‌ ختم‌ می ‌شود‌، به‌ نحوی دیگر پیوند دارد. آنچه پس از مرگ برایمان‌ اتفاق می ‌افتد، ممکن است وابسته به این باشد که به چه ‌نحو زندگی‌ کرده‌ ایم. امکان دارد داوریی الهی به‌ همراه‌ پاداش‌ و کیفر در میان باشد، یا اینکه در چرخه دیگری از تجسد‌ مجدد‌ قرار گیریم. در هر دو حالت، مرگ لحظه حقیقت است. آزمون به آخر می ‌رسد و رتبه ‌بندی شروع می ‌شود‌.

شواهد اعتقاد به زندگی پس از مرگ را در میان نخستین انسان‌ ها و شاید حتی بیش از ظهور نوع بشر می‌توان‌ یافت. اولین سند مکتوب اعتقاد، یا‌ بهتر‌ بگوییم، امید به حیات پس از مرگ، می ‌تواند حماسه گیلگمش باشد که در ابتدا به زبان سومری در حدود 1200 سال قبل از میلاد به کتابت درآمد. در هند نیز‌ آموزه‌ سمساره مطرح شد، که در سده ششم قبل از میلاد قبولی تقریبا عام پیدا کرد؛ گرچه منشأ آن نامشخص است.

سمساره، وضعیت ماندن و در بند بودن‌ در یک چرخه کرمه و تجسد مجدد است. غایت نهایی تجسد مجدد، موکشا، یا رهایی از دور باززایش است. شکلی‌ از آموزه تجسد مجدد را، در یونان، در سده پنجم قبل از‌ میلاد‌ فیثاغورسیان‌ برگرفتند. آنها عقیده داشتند که‌ انسان‌ ها‌ طبیعتا‌ بی‌ مرگ و جاودانه‌ اند. اما از آنجا که طبیعت انسان ناقص است، نمی‌ توانیم بدون انضباط و تحمل سختی ‌ها به‌ عالم بالاتری پس از مرگ‌ نائل‌ شویم‌.

  • ۹۶/۱۲/۰۵
  • مجید مرادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی