اخبار ایران و جهان

جدیدترین و مهم ترین اخبار ایران و جهان

اخبار ایران و جهان

جدیدترین و مهم ترین اخبار ایران و جهان

شما در این وبلاگ می توانید از جدیدترین و همینطور مهم ترین اخباری که در جهان به خصوص ایران هست رو مطلع شوید

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

دانلود مقاله بررسی تطبیقی مسکن عشایر ایران از سری مقالات رایگان با 18 صفحه و فرمت اجرایی PDF

رعایت اصولی از قبیل سازگاری بالا با محیط، سهولت جابجایی و اجر ا سرعت کار، استفاده از مصالح بومی و … از نکات اصلی و مشترک در گونه های مختلف مسکن عشایر است.

در رابطه با پلان مسکونی عشایر قابل مشاهده است که مسکن دارای یک هسته مرکزی به عنوان لایه درونی و اصلی خانه می باشد و در محدوده (محیط) این لایه اصلی، حوزه فعالیتی به عنوان حیاط در لایه بعدی با ابعاد پنهان و نامریی جهت فعالیت های جنبی قرار دارد.

باوجود عدم استقرار و تعبیه موانع فیزیکی و ظاهری مانند دیوار، آلاچیق، سنگ چین و غیره این بعد پنهان برای ساکنین و همسایگان کاملاً آشنا و محسوس بوده و رعایت می گردد این لایه به عنوان حریم نام ریی خانه عملکرد قوی و مؤثر خود را دارد.

همچنین مطالعات صورت گرفته در رابطه با پلان و فضای داخلی مسکن عشایر گویای این مطلب است که علیرغم عدم وجود تقسیم بندی داخلی، فضای داخل خانه (چادر یا کپر یا اوبه) به لحاظ معنایی و حتی کاربردی و عملکردی، دارای عرصه های متفاوت و خاص خود هستند. با تکیه بر اهمیت بررسی مسکن عشایر چند نتیجه قابل توجه حاصل می گردد.

  • ۹۶/۱۲/۰۶
  • مجید مرادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی