اخبار ایران و جهان

جدیدترین و مهم ترین اخبار ایران و جهان

اخبار ایران و جهان

جدیدترین و مهم ترین اخبار ایران و جهان

شما در این وبلاگ می توانید از جدیدترین و همینطور مهم ترین اخباری که در جهان به خصوص ایران هست رو مطلع شوید

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

دانلود مقاله نهضت ملی شدن صنعت نفت ایران از سری مقالات تاریخی با 160 صفحه و فرمت Word

بیش از چندین دهه از عمر نهضت ملی شدن صنعت نفت ایران می گذرد. به استثنای چند سال اول در هر یک از این سال ها وقایع و دگرگونی های کمابیش مهمی در جریان کار نفت ایران رخ داده است که همه آنها قابل تحقیق و ضبط در تاریخ می باشد، ولی در بعضی از دوره ها تغییراتی که روی داده مخصوصاً دامنه دار و استثنایی، بلکه انقلابی بوده است به این معنی که صنعت نفت ایران را از خط سیر قبلی آن خارج کرده و در مسیر تازه ای قرار داده که توسعه و تکامل آن را به میزانی فوق العاده تسهیل و تسریع نموده است.

بدیهی است که مهمترین واقعه از این لحاظ جریان ملی شدن صنعت نفت می باشد. این مطلب واضح است که در کلیه تحولات عمده صنعت نفت در منطقه خاورمیانه، ایران همواره پیش قدم بوده است.

اعطای امتیاز، تجدید نظر در امتیاز، الفای امتیاز، ملی کردن صنعت نفت و تأسیس شرکت ملی، مشارکت با شرکت های خارجی، ورود در بازارهای بین المللی، عقد قرارداد «خدمات»، همه این این اقدامات اولین بار در کشور ما انجام یافته اند و هر یک راه را برای پیشرفت به سوی اقدام بعدی باز کرده است.

مقاله درباره نهضت ملی شدن صنعت نفت را در این پست از سایت دانلود آرتیکل را برای شما عزیزان تدارک دیده ایم. به جرأت می توان ادعا کرد که مقاله موجود کامل ترین مقاله در مورد ملی شدن صنعت نفت می باشد. مطالب مهمی که در این مقاله وجود دارد زیاد می باشد و ما در این جا فقط موضوعات مهم را ذکر می کنیم. در ابتدای مقاله پیرامون حضور آمریکا در ایران و سیاست آن برای تصرف نفت ایران به طور مفصل بحث شده است. در ادامه پیرامون نقش آمریکا در روی کار آوردن رزم آرا به نفع خود و همین طور برکناری مصدق توضیحاتی کامل داده شده است. و در آخر نیز به موضوع نهضت ملی شدن نفت ایران پرداخته شده است.

  • ۹۷/۰۱/۲۷
  • مجید مرادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی